Kuplung szerelése:
1. A sebességváltómű kiszerelését követően:
1- Ellenőrizze a motor forganttyús tengelyének tömítését: Ellenőrizze, hogy az olaj nem szennyezte-e be a lendkereket. Amennyiben
szivárgást észlel, a behajtó tengely tömítésének cseréjével javítsa
meg a váltóművet..
2- Ellenőrizze a sebességváltómű behajtó tengelyének hornyait, azt,
hogy nincsenek-e megsérülve, illetve a hornyok hosszában nem
észlelhető-e nagyfokú elhasználódás.
3- Lendkerék rögzítő csapszegek ellenőrzése.
4- Ellenőrizze át a lendkerék súrlódó felületét. Amennyiben a lendkerék felületén repedések és/vagy nagyfokú elhasználódás vagy
túlhevülés által okozott kék elszíneződés látható, cserélje ki azt.
5- Ellenőrizze a váltómű behajtó tengelyének tömítéseit: Ellenőrizze,
nem szivárog-e a váltóműből az olaj. Amennyiben szivárgást észlel, a behajtó tengely tömítésének cseréjével javítsa meg a váltóművet.
6- Ellenőrizze a hidraulikus csapágyat:
a- Ellenőrizze, hogy a csapágy kézi axiális terhelésnél jól jár-e:
erős (lökések) ütődések nélkül járás.
b- Ellenőrizze a csapágy tányérrugóval érintkező gyűrűinek
elhasználódását. Az érintkezés jeleinek nem lenne szabad
nagyon erősnek lenniük (kisebb, mint 0,5 mm).
c- Ellenőrizze, hogy nincs-e olajszivárgás a hidraulikus csapágy
belső részében.
7- Ellenőrizze, hogy a tengelykapcsoló hengernél a lenyomást
követően jól mozog-e nyomókar és nem szivárog-e az olaj.
2. Készítse elő a tengelykapcsolót szereléshez:
2. Készítse elő a tengelykapcsolót szereléshez:
1- Vigyen fel kis mennyiségű kenőanyagot az agy hornyaiba kb. 5 mm - re az agy végétől.
2- Helyezze a tengelykapcsoló tárcsát a lendkerékbe a központosító
segédeszköz használatával.
3- Rögzítse a nyomólapot és központosítsa azt a csapokkal, és kézzel
csavarjon be 3 csavart 120°-os szögben, ezt követően ellenőrizze,
hogy a tengelykapcsoló tárcsa stabil helyzetben marad-e és hogy jól
lett-e központosítva a segédeszközzel.
4- Használjon csavarokat
3. A lendkerék rögzítése:
1- Óvatosan helyezze el az új, foganttyús tengelyre
a központosított lendkereket és fokozatos
erősséggel és átlósan haladva húzza meg a csavarokat.
Ügyeljen arra, hogy ne húzza túl azokat.
4. Rögzítse a tengelykapcsoló tárcsát és a kiemelő csapágyat:
1- Helyezze a tengelykapcsoló tárcsát a lendkerékbe a
központosító segédeszköz segítségével.
2- Rögzítse a nyomólapot és központosítsa azt a csapokkal, és kézzel csavarjon be 3 csavart 120°-os
szögben, ezt követően ellenőrizze, hogy a tengelykapcsoló tárcsa stabil helyzetben marad-e és hogy
jól lett-e központosítva a segédeszközzel.
3- Átlós haladási sorrend betartása mellett óvatosan
csavarjon be minden csavart, mint ahogyan a lendkerék csavarjainak becsavarozásánál is tette.
A tányérrugó ujjainak a lehetőség szerint egyenletesen
kellene mozogniuk. Ismételje meg a teljes eljárást kb.
háromszor.
4- Fejezze be a rögzítést nyomatékkulcs segítségével a fent leírtaknak megfelelő
haladási sorrend betartása mellett.
5. Szerelje össze a sebességváltóművet
1- Ellenőrizze a vezetőcsapok meglétét és azok épségét.
2- Helyezze el központosan a sebességváltóművet
a motor forganttyús tengelyére, és megfelelő
eszközökkel biztosítsa a váltómű helyzetét.
3- Tolja be a sebességváltómű bemenőtengelyét a
tengelykapcsoló lamellák hornyozott agyába.
4- Ügyeljen a bemenőtengely akadálymentes behelyezésére. Szükség esetén fordítsa el a forganttyús
tengelyt, hogy megkönnyítse a bemenő tengely
szerelését.
A szerelés folyamán meg kell akadályozni a tengelykapcsoló tárcsájának az ide felfüggesztett váltómű tömegével
való megterhelését.
5- Ellenőrizze, hogy a váltómű helyesen érintkezik-e
a motorblokkal és helyesen lettek-e elhelyezve a
központosító csapok.
6- Végezetül rögzítse a váltóművet a motorblokkhoz
és húzza meg a csavarokat a megfelelő meghúzási
nyomatékkal.
6. Szerelést követően:
Ellenőrizze a tengelykapcsoló helyes működését.
- Kapcsolja ki, majd újra kapcsolja be a tengelykapcsolót és minden váltófokozatot (hátramenetet is
beleértve).
- Ellenőrizze, hogy a tengelykapcsoló be- és kikapcsolásánál nem hall-e rendellenes zajt.
- Üresjáraton fokozza a motor fordulatszámát 5 000/perc-re és ellenőrizze, hogy nem észlelhető-e rendellenes vibrálás, vagy zaj.
- Ellenőrizze, hogy nem észlel-e rendellenességet a
tengelykapcsoló működése közben.